Silnik 1.4 16V CRDI 75–90KM D4FC – Hyundai i20, Hyundai i30, Kia Rio, Kia Venga – dane techniczne, opinie, wady i zalety

    Hyundai/Kia 1.4 CRDI D4FC to czterocylindrowy diesel stosowany w wielu modelach segmentu B oraz kompaktowych marek grupy. Turbo, 16 zaworów i common rail to fundament jego popularności i opinii.

    Dane techniczne:
    – Pojemność: 1396 cm³
    – Moc: 75–90 KM
    – Moment obrotowy: 220–240 Nm
    – Rozrząd: pasek
    – Turbo: tak
    – Wtrysk: common rail

    Zalety:
    – Dobra elastyczność i niewielkie zużycie paliwa (średnio 4,5–5,0 l/100 km).
    – Wysoka kultura pracy w stosunku do pojemności, szczególnie w wersjach 90 KM.
    – Niska awaryjność, gdy wymiany oleju i filtrów odbywają się zgodnie z zaleceniami.
    – Tani i łatwo dostępny osprzęt.
    – Wersje po 2009 (Euro 5) mają nowocześniejsze wtryskiwacze i są bardziej odporne na „miasto”.

    Wady:
    – W starszych rocznikach problematyczne wtryskiwacze i szybkie zużywanie się EGR.
    – Pasek rozrządu wymaga regularnej wymiany, a zerwanie grozi uszkodzeniem silnika.
    – Czasami

    Redakcja portalu Selected.pl
    Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: