1.4 HDI o mocy 68 lub 70KM (DV4TD) to najpopularniejsza odmiana miejskich diesli PSA, szeroko stosowana w wielu modelach koncernu. Silnik jest kompromisem pomiędzy prostotą wariantu 54KM a dynamiką i kosztami wersji 90KM – zastosowano tu turbosprężarkę o stałej geometrii, układ wtrysku common rail Bosch, 8-zaworową głowicę oraz niewielką masę. Jego zalety to niskie spalanie w każdych warunkach (4–5l/100km w mieście, mniej poza miastem), wystarczająca dynamika do codziennej jazdy solo i łatwa w obsłudze konstrukcja. Atutem jest pospolity układ wtryskowy Bosch, zapewniający dużą dostępność części i łatwą regenerację. Użytkownicy chwalą ten silnik za elastyczność w niskim zakresie obrotów, względną cichość i odporność na rzadkie tankowanie. Wady typowe dla tej jednostki to sporadyczne wycieki oleju, wyeksploatowane egzemplarze mogą mieć problemy z przedwczesnym zużyciem popychaczy zaworowych lub usterkami alternatora albo problemami z czujnikami wału korbowego. Przy większych przebiegach czasem bywa zawodny EGR (nagary), jednak koszt jego regeneracji lub wymiany nie jest wysoki. Opinie wśród użytkowników są bardzo dobre – silnik uchodzi za jedną z najlepszych konstrukcji diesla klasy miejskiej ostatnich dwóch dekad, pod warunkiem regularnego serwisowania i wymiany oleju co 10–12tys.km. Świetny wybór dla osób oczekujących minimum kosztów utrzymania oraz dużej przewidywalności jednostki.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.4 HDI 8V 68–70KM DV4TD – Peugeot 206, Citroën C3 –...