Silnik 1.4 HDI 8V 68KM FAP (DV4C) to unowocześniona wersja znanej jednostki diesla PSA, montowana m.in. w Peugeot 207 oraz drugiej generacji Citroën C3. Największą nowością było wprowadzenie filtra cząstek stałych FAP, a także poprawionego sterowania spalaniem dla spełnienia norm emisji spalin Euro 4 i 5. Dane techniczne nie odbiegają od poprzednika – moc 68KM, moment obrotowy 160Nm, klasyczna turbosprężarka o stałej geometrii łopatek. Do niewątpliwych zalet należy niskie zużycie paliwa (ok. 4l/100km), dobre osiągi w segmencie miejskim oraz potwierdzona trwałość przekraczająca często 250,000km. Opinia użytkowników dotycząca jazdy w mieście jest pozytywna – silnik pozwala na dynamiczne ruszanie spod świateł, sprawnie radzi sobie w codziennych dojazdach, a konstrukcja 8-zaworowa upraszcza obsługę. Wady tej odmiany dotyczą głównie kłopotliwego filtra FAP – pojawienie się komunikatów o potrzebie jego regeneracji, koszt jego wymiany oraz konieczność tankowania odpowiedniego płynu Eolys. U niektórych pojazdów występują problemy z EGR i sporadyczne awarie świec żarowych, które są jednak łatwe i stosunkowo tanie w naprawie. Kosztowne mogą być naprawy sterowników, jeżeli dojdzie do awarii wiązki przewodów (nie jest to regułą). Większość użytkowników mimo tych mankamentów ocenia silnik jako tani w eksploatacji i przewidywalny, jeśli zachowana jest regularna obsługa. Dobrze sprawdza się w mieście i trasie, pod warunkiem że właściciel liczy się z kosztami związanymi z obsługą filtra cząstek stałych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.4 HDI 8V 68KM FAP DV4C – Peugeot 207, Citroën C3...