Silnik 1.5 TDCi 8V 105 KM Econetic DLD‑415 – Ford – modele: Fiesta, B‑Max, C‑Max, Fusion – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 1.5 TDCi 8V 105KM Econetic DLD‑415 pojawił się w ofercie Forda jako udoskonalona wersja znanej jednostki 1.6 TDCi. Stosowany w modelach Fiesta, B‑Max, C‑Max i Fusion, jest to czterocylindrowy diesel z wtryskiem Common Rail, spełniający normy Euro 6, wyposażony w turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat. Maksymalna moc 105KM pozwala na sprawne przyspieszanie, a wysoki moment obrotowy 250Nm przy 1750obr./min zapewnia dobrą dynamikę także w trasie. Zaletą silnika są bardzo korzystne wartości spalania: w cyklu mieszanym ok. 4,1–4,6l/100km, a w wersji Econetic – rekordowo niskie emisje CO2. Doceniana jest dość cicha praca na biegu jałowym, trwałość rozrządu (pasek), dostępność części i tania obsługa serwisowa, co czyni ten motor bardzo praktycznym wyborem na rynek wtórny. Użytkownicy chwalą dużą elastyczność przy niskich obrotach, niezawodność przy regularnych przeglądach i prostotę w budowie (brak koła dwumasowego w słabszych wersjach). Do wad silnika TDCi zalicza się przede wszystkim podatność na problemy z układem DPF (w krótkich trasach), podatność na zużywanie się wtryskiwaczy, problemy z systemem EGR i czasami awarie pompy wspomagania. Auta z dużymi przebiegami mogą mieć także problem z rozciągającym się paskiem rozrządu i wyciekami oleju. Generalnie jednak, 1.5 TDCi to przykład dobrze zbalansowanego silnika diesla: tani w eksploatacji, trwały, oszczędny oraz dość odporny na nieduże zaniedbania, pod warunkiem korzystania z dobrej jakości paliwa i pilnowania wymian oleju.