Silnik 1.5 TDCi 8V 120 KM DLD-415 Forda to jedna z najbardziej uniwersalnych i udanych jednostek wysokoprężnych w ofercie tej marki ostatniej dekady. Montowany był m.in. w modelach Fiesta, C-Max, B-Max oraz EcoSport, a także Fusion czy Focus – oznacza to, że sprawdzał się zarówno w lekkich, miejskich hatchbackach, jak i w cięższych vanach czy crossoverach. Seria DLD-415 to czterocylindrowy, ośmiozaworowy diesel z aluminiowym blokiem, turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek i układem wtrysku Common Rail o ciśnieniu do 1800 bar, spełniający normy Euro 6. W wersji 120 KM oferuje maksymalny moment 270 Nm dostępny już przy 1750 obr./min, co gwarantuje dużą elastyczność w zakresie niskich i średnich obrotów. Auto z tym silnikiem rozpędza się do setki w ok. 10–11 s, a spalanie realne w cyklu mieszanym nie przekracza zwykle 5 l/100 km – w mniejszych modelach nawet mniej. Dużą zaletą jednostki, podkreślaną przez użytkowników, jest solidna trwałość podstawowego mechanizmu i niezawodność przy regularnym serwisie; olej wymienia się co 15–20 tys. km, rozrząd napędzany paskiem daje się przewidzieć na typowych zakresach 180–200 tys. km. Zaletą jest również cicha praca oraz duża odporność na gorszej jakości paliwo. Opinia mechaników wskazuje na łatwość obsługi typowych usterek „warsztatowych”: EGR, wtryskiwacze czy turbosprężarka są dobrze rozpoznane przez polskie serwisy, a oryginalne części i zamienniki szeroko dostępne i relatywnie niedrogie. Do wad należy niestety zaliczyć typowe bolączki nowoczesnych diesli – zapychanie się filtra DPF przy jeździe miejskiej i na krótkich odcinkach (rekombinacja wymaga regularnych tras autostradowych), awarie zaworu EGR (nagary i konieczność czyszczenia już po 100–120 tys. km), sporadyczne zapowietrzanie się układu paliwowego (szczególnie przy niskim stanie w baku) oraz stosunkowo wysokie koszty naprawy wtryskiwaczy lub pompy wysokiego ciśnienia Bosch przy przebiegach powyżej 200 tys. km. Większość użytkowników jest jednak zadowolona, chwaląc stosunek ceny do parametrów, oszczędność i odporność na duże przebiegi. Przy zadbanym egzemplarzu, regularnym serwisie i dobrej jakości filtrach DLD-415 można uznać za bardzo pewny wybór na rynku wtórnym.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.5 TDCi 8V 120 KM DLD‑415 – Ford – modele: Fiesta, C‑Max, B‑Max,...