Silnik 1.5 TDCi 8V o mocy 85 KM z serii DLD-415 to kompromisowy wariant nowoczesnych, małych diesli Forda, spotykany zwłaszcza w Fieście, B‑Maxie, C‑Maxie czy Fusionie. Konstrukcyjnie jednostka jest identyczna z mocniejszymi odmianami: czterocylindrowa, 8-zaworowa głowica, żeliwny blok, układ wtrysku Common Rail (z reguły Siemens lub Bosch), turbo oraz DPF i EGR w nowszych wersjach. Przewagą wersji 85 KM są nieco lepsze osiągi niż w bazowej 75-tce (dynamiczniejsze przyspieszenie, wyższa elastyczność), bez istotnego wzrostu spalania: użytkownicy deklarują wartości 4,0–5,0 l/100 km przy oszczędnej eksploatacji, nawet w jeździe miejskiej. Dobrą stroną jest brak nadmiernej rozbudowy elektroniki, szeroki dostęp do tanich części i prostota samodzielnej obsługi. Jako największą zaletę tej wersji użytkownicy podkreślają bardzo korzystny stosunek ekonomii do trwałości – wiele egzemplarzy osiaga przebiegi powyżej 300 tys. km bez kapitalnego remontu. Wady to klasyka nowoczesnych diesli: DPF wymaga regularnej jazdy poza miasto (przy „krótkich trasach” szybko zapycha się i wymaga wypalania), dość kosztowna regeneracja turbosprężarki po ok. 200 tys. km, sporadyczne problemy ze świecami żarowymi oraz elektronika przepływomierza i EGR, zwłaszcza po 8–10 latach. Opinie użytkowników są dobre – auto nie nadaje się do sportowej jazdy, ale jest bardzo tanie w utrzymaniu, a naprawy nie rujnują budżetu. Bardzo istotna jest wymiana oleju co 12–15 tys. km i tankowanie dobrej jakości paliwa.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.5 TDCi 8V 85 KM DLD‑415 – Ford – modele: Fiesta, B‑Max, C‑Max,...