1.5 TDCi 8V o mocy 95 KM z rodziny DLD-415 to jeden z najlepiej ocenianych kompromisów w gamie małych diesli Forda ostatnich lat. Stosowany w Fieście, B-Max, C-Max i Fusion, silnik ten wyróżnia się bardzo oszczędną pracą (realne spalanie to 4,0–5,2 l/100 km) i lepszą niż u słabszych braci elastycznością oraz kulturą pracy, bez znaczącego wzrostu kosztów serwisowania. Dane techniczne: 4 cylindry, 8 zaworów, turbo, żeliwny blok, wtrysk common rail; maksymalny moment obrotowy – 215 Nm dostępny już przy 1750 obr./min, a prędkość maksymalna auta z tym motorem to nawet 180 km/h (Fiesta). Bardzo dobrą opinię mają wersje po drobnych liftingach – poprawiony EGR, odporność na mrozy, łatwiejsze wypalanie DPF. Do zalet użytkownicy zaliczają cichą pracę na biegu jałowym, łatwą regenerację osprzętu oraz niską cenę filtrów i typowych podzespołów. Najczęstsze wady to typowe problemy z zapchaniem filtra DPF przy jeździe „na krótkich trasach”, sporadyczne awarie czujników położenia wałka czy wspomagania, kosztowne naprawy wtryskiwaczy Bosch/Siemens po dużych przebiegach (ok. 200–250 tys. km). Mechanicy podkreślają, by kontrolować rozrząd i pilnować regularnej wymiany oleju oraz przeprowadzać okresowe, autostradowe „przegonienie” auta w celu wypalenia DPF. Opinia jest zgodna: trwały, przewidywalny, bardzo oszczędny diesel Forda do pracy, rodziny i flot – zdecydowany faworyt rynku wtórnego w segmencie małych ekonomicznych diesli.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.5 TDCi 8V 95 KM DLD‑415 – Ford – modele: Fiesta, B‑Max, C‑Max,...