Silnik 1.6 16V Multijet II 120 KM DPFto zaawansowana wersja diesla Fiata, stosowana m.in. w Tipie, 500L, 500X oraz Panda Cross. Oparty na 16-zaworowej głowicy, żeliwnym bloku i modernizowanym common rail drugiej generacji (ciśnienie nawet 1600–1800 bar), oferuje 120 KM i 320 Nm – jest to wartość pozwalająca na bardzo dynamiczną jazdę nawet z pełnym obciążeniem. Do głównych zalet tej jednostki należy wysoka kultura pracy, wyraźnie odczuwalna elastyczność oraz bardzo niskie realne spalanie: w cyklu mieszanym typowo 4,2–5,2 l/100 km. Użytkownicy bardzo chwalą odporność na korozję osprzętu, dobrą współpracę z automatycznymi skrzyniami biegów oraz skuteczny system recyrkulacji spalin (EGR). Multijet II 120 KM słynie z niezłej wytrzymałości – zwłaszcza przy dobrej jakości oleju, właściwych interwałach i regularnej wymianie DPF lub AdBlue. Jednak, jak w każdym współczesnym dieslu, zasadniczą bolączką są awarie wtryskiwaczy i DPF, jeśli silnik przez dłuższy czas jeździ głównie po mieście (niedokończone regeneracje filtra to później kosztowne naprawy). Większość użytkowników deklaruje, że wymiana podzespołów i serwis w ASO jest nieco droższy niż w Multijet I, ale w zamian otrzymuje się silnik cichszy, mocniejszy i spełniający najbardziej rygorystyczne normy Euro 6 bez kosztownych akcji serwisowych. Rzadziej notuje się też wycieki z uszczelki pod głowicą czy awarie rozrządu. Krótko mówiąc, Multijet II 120 KM z DPF uchodzi za bardzo udany kompromis między dynamiką, a spalaniem – szczególnie polecany do jazdy mieszanej z przewagą tras lub regularnymi autostradowymi przebiegami.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.6 16V Multijet II 120 KM DPF – Fiat – modele: Tipo, 500L,...