Silnik 1.6 BlueHDi 8V 115–120 KM DV6FCto konstrukcja PSA przeznaczona do modeli takich jak Peugeot 308, Citroën C4 oraz spokrewnionych aut grupy PSA. Jednostka ta rozsławiona została przez bardzo niskie zużycie paliwa (nawet poniżej 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym), dość dobrą dynamikę (115–120 KM, 8 zaworów, turbo), wysoką elastyczność i rewelacyjną dostępność części. Dane techniczne obejmują cztery cylindry, pojemność 1560 cm³, maksymalny moment obrotowy około 300 Nm oraz zaawansowany układ wtrysku Common Rail czwartej generacji, a także rozbudowany system oczyszczania spalin SCR z AdBlue – pozwalający spełnić wymagania norm Euro 6. Zalety to: bardzo niskie spalanie, wyraźnie lepsza kultura pracy względem poprzedników, brak poważniejszych awarii przy regularnej obsłudze (wymiana oleju najrzadziej co 15 tys. km!), długowieczna turbina i wygodny rozrząd (pasek zębaty w kąpieli olejowej). Opinie użytkowników są bardzo dobre: silniki przejeżdżają nawet ponad 300 tys. km bez generalnych remontów, a do typowych problemów należą głównie usterki elementów układu oczyszczania spalin – zapchanie DPF przy nieumiejętnej eksploatacji miejskiej, konieczność kontrolowania poziomu płynu AdBlue (zużycie ok. 1,2 l/1000 km) oraz awarie czujników NOx (droższe w wymianie). Jako minusy wymienia się też sporadyczne awarie wtryskiwaczy (przy jeździe na kiepskim paliwie), wycieki z króćców olejowych oraz typowe bolączki EGR. Mechanicy zalecają regularny serwis, tankowanie dobrego paliwa i doradzają „przegonienie” auta po trasie przynajmniej raz na 2 tygodnie w celu wypalenia DPF. Podsumowując, BlueHDi DV6FC to silnik oszczędny, wystarczająco dynamiczny, relatywnie tani w obsłudze i bardzo dobrze znany w serwisach – szczególnie polecany osobom, które pokonują rocznie 15 tys. km i więcej, ale niekoniecznie tylko w mieście.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.6 BLUEHDI 8V 115–120KM DV6FC – Peugeot 308, Citroën C4 –...