Silnik 1.6 BLUEHDI 8V 75KM DV6FE – Peugeot 208, Citroën C3 – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 1.6 BlueHDi 8V 75 KM DV6FEto ekonomiczna, uproszczona wariacja znanego diesla koncernu PSA, stosowana w miejskich modelach Peugeot 208 i Citroën C3. Wyposażony w 8-zaworową głowicę, turbo, zaawansowany system wtrysku Common Rail i obowiązkowy system SCR/AdBlue, zapewnia 75 KM i moment rzędu 230–235 Nm. Kluczową zaletą tej wersji jest ekstremalnie niskie zużycie paliwa (średnio nawet 3,5–4,0 l/100 km) oraz wyjątkowa trwałość jednostki mechanicznej. Użytkownicy doceniają prostą obsługę, przewidywalne serwisy (tańsze niż w wyższych wersjach) i ponadprzeciętną odporność na krótkie miejskie przebiegi – filtr DPF dzięki nowym mapom sterownika wypala się szybciej, rzadziej dochodzi tu do dużych awarii turbo. W codziennej eksploatacji silnik 1.6 DV6FE uchodzi za wyjątkowo ekonomiczny, a część użytkowników chwali spokojną kulturę pracy i dużą bazę zamienników. Wady? Na pewno bardzo przeciętna dynamika (duże obciążenie czy autostrada wywołuje wrażenie „niedoboru mocy”), przy dłuższych trasach auto nie nadaje się do jazdy z kompletem pasażerów. Typowe usterki to usterki czujników NOx, awarie osprzętu przy bardzo dużych przebiegach (często ze względu na zaniedbania serwisowe) oraz sporadyczne wycieki przy króćcach lub chłodnicy EGR. Podsumowując: wersja BlueHDi DV6FE jest dobrym, bezpiecznym i tanim wyborem dla wszystkich, którzy priorytetowo traktują koszt przejechanego kilometra, nie oczekują dużych osiągów i regularnie serwisują auto według zaleceń producenta.