Silnik 1.6 BLUEHDI 8V 95KM DV6FDU – Peugeot 308, Citroën C4 Cactus – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 1.6 BlueHDi 8V 95 KM DV6FDUto 8-zaworowa odmiana nowoczesnego diesla PSA, montowana głównie w Peugeot 308 i Citroën C4 Cactus, przeznaczona dla użytkowników ceniących umiarkowane osiągi i bardzo niskie koszty zużycia paliwa (rzeczywiste spalanie często 4,0–4,8 l/100 km). Wyposażona w turbo, common rail generacji IV, SCR/AdBlue i uproszczony DPF, daje moc 95 KM i ponad 250 Nm momentu obrotowego już od około 1750 obr./min. Silnik zbiera liczne pochwały za finansową dostępność części zamiennych, długowieczność rozrządu (pasek w kąpieli olejowej), odporność na przeciętnej jakości paliwo i możliwą adaptacyjność do LPG (z powodzeniem w flotach i taksówkach). Mechanicy zalecają wymianę oleju co 10–15 tys. km i regularne przepalanie DPF na trasie. Użytkownicy wpisują na plus także dobrą odporność na awarie turbo i EGR, małą liczbę poważnych napraw oraz dostateczną dla miejskiej jazdy dynamikę z umiarkowanym obciążeniem. Wadami tego diesla są: przeciętna moc i elastyczność przy wyprzedzaniu mimo dobrego momentu (auto traci zapał na wysokich biegach), typowe w tej serii problemy z czujnikami NOx, potrzebę regularnego tankowania AdBlue oraz sporadyczne awarie immobilizera i elektroniki pokładowej po 7–10 latach. Z punktu widzenia długofalowej ekonomii to jeden z silników najchętniej wybieranych przez floty – przy zadbaniu o harmonogram obsług, jest niemal bezawaryjny i bardzo tani w eksploatacji.