Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF B16DTH – Opel Astra J, Zafira C, Mokka – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF B16DTH to jedna z najczęściej wybieranych jednostek przez użytkowników Opla szukających kompromisu pomiędzy mocą, ekonomiką a nowoczesną technologią. Montowany w Astrze J, Zafirze C i Mokka, oferuje dynamiczną jazdę oraz komfort długich tras, a do jego największych zalet należy szeroki zakres użytecznego momentu, bardzo cicha praca oraz dobra trwałość w regularnie serwisowanych egzemplarzach. Konstrukcja oparta na łańcuchu rozrządu, wtrysku common rail i napędzie turbodoładowanym sprawia, że silnik świetnie radzi sobie z dużymi przebiegami (300 000 km i więcej). Spalanie w cyklu mieszanym: 4,8–5,4 l/100 km (trasa poniżej 5 l). Użytkownicy chwalą skuteczne dogrzewanie, szybki restart po nocy oraz dobrą współpracę z automatem. Do wad należą: typowe dla wszystkich nowych diesli kłopoty przy jeździe na krótkich odcinkach (zapchanie DPF, błędy AdBlue, częste czyszczenia EGR), czasami uszkodzenia czujników, oraz sporadyczne przypadki kapiącego oleju spod pokrywy zaworów lub jeszcze rzadsze kłopoty z rozrządem po dużych przebiegach. Pozytywne opinie mają też koszty typowego serwisu i szeroki wybór dobrych zamienników. W skrócie: jeżeli ktoś dba o serwis i jeździ regularnie na trasach, silnik B16DTH odwdzięcza się dynamiczną, ekonomiczną i przewidywalną pracą, a potencjalne wady to raczej typowe przypadłości zaawansowanych diesli niż poważne wady konstrukcyjne – a wśród diesli Opla z tego okresu to jedna z najpewniejszych propozycji!