Jednostka 1.6 dCi 130KM R9M w gamie Renault i Nissana zyskała szerokie grono sympatyków, a jej opinie wśród użytkowników uchodzą za jedne z lepszych w tej klasie. Motor ten to połączenie nowoczesnej inżynierii, wysokiego momentu obrotowego (320 Nm), niskiego spalania i przyzwoitej trwałości. Konstrukcję cechują: aluminiowy blok cylindrów, nowoczesny układ wtrysku, turbosprężarka o zmiennej geometrii oraz zaawansowany układ kontroli emisji spalin (EGR, DPF). Atutem jest szybka reakcja na gaz, równomierna praca w całym zakresie obrotów i zaskakująca elastyczność w realnym użytkowaniu, także z pełnym obciążeniem auta – auta z tym silnikiem doskonale radzą sobie np. podczas rodzinnych wyjazdów, nie mając problemu z brakiem mocy na autostradzie czy przy wyprzedzaniu. Współczesna ekologia przekłada się na drobiazgową obsługę i wysokie wymagania jakości paliwa oraz regularnych wymian oleju. Typowe bolączki, na jakie narzekają użytkownicy, to: konieczność okresowego „dopalania” DPF (co wymaga jazd na wyższych obrotach), podatność na zanieczyszczenia zaworu EGR i sporadyczne wycieki oleju. Przy przebiegach powyżej 200 tys. km należy monitorować pasek rozrządu, napinacze oraz elementy plastikowe dolotu. Nieco wyższe ceny części zamiennych równoważą niskie spalanie i rozsądne osiągi. Reasumując, to nowoczesny diesel o dużej wydajności i przewyższający wielu konkurentów relacją ceny do osiągów – rekomendowany do ekonomicznych, dynamicznych aut rodzinnych i służbowych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.6 DCI 130KM RENAULT R9M – Renault Scenic, Megane, Qashqai, Kadjar...