Opracowany z myślą o maksymalnej oszczędności, silnik 1.6 TDCi 8V 95 KM (DLD-416) to wariant stosowany w najnowszych generacjach Forda Focusa, C-Maxa, Kugi i niektórych odmian S-Maxa. Znaczącą cechą tej wersji jest zoptymalizowana do minimum emisja spalin, uproszczona konstrukcja 8-zaworowej głowicy, nowy system doładowania i niskooporowe podzespoły. Jednostka generuje 95 KM (70 kW) przy ok. 3600 obr./min, moment obrotowy 215 Nm przy 1750 obr./min, a jego typowe spalanie wynosi 3,9–4,4 l/100 km, czyniąc go jednym z najoszczędniejszych diesli Forda. Zdecydowane zalety to bardzo niskie spalanie, niskie koszty serwisu i części, dobre dostosowanie do jazdy miejskiej oraz cicha, kulturalna praca w zakresie obciążeń codziennych. Wadą jest wyraźna słabość przy wyprzedzaniu i w pełnym obciążeniu auta rodzinnego (szczególnie w dłuższej trasie), a także podatność na problemy z DPF podczas jazdy na krótkich dystansach i potencjalnie wysoka cena wymiany dwumasy lub sprzęgła przy większych przebiegach. Opinie użytkowników wskazują też na stosunkowo długą regenerację po wysokich przeciążeniach (jazda z pełnym obciążeniem), gorzej znosi wysokie przebiegi użytkowników flotowych, jeśli zaniedbano wymiany filtrów i oleju. Bardzo doceniany przez kierowców miejskich i osoby szukające samochodu na jazdy lokalne lub jako drugie auto w domu – silnik ma opinię „pancernego”, o ile dba się o serwis i nie zaniedbuje elementów osprzętu. Słabszy motor zaczał być gorzej oceniany przez kierowców szukających uniwersalności – w trasie wymaga większego zaangażowania, czasem „wracania na niższe biegi”, ale jego ekonomia i dość niski koszt napraw rekompensują braki w dynamice. To propozycja dla świadomych użytkowników, którzy wiedzą, że oszczędność i niska cena serwisu idą tu w parze z umiarkowanymi osiągami i koniecznością częstojszych wizyt u mechanika przy dużych przebiegach.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.6 TDCi 8V 95 KM DLD‑416 – Ford – modele: Focus, C‑Max, Kuga,...