1.7 16V CRDI 141KM D4FD to szczytowa wersja rozwojowa koreańskiego diesla stosowanego w late-model Hyundai i40, Tucson, Kia Ceed i Sportage oraz kilku bliźniaczych crossoverach. Silnik ten oferuje moc maksymalną 141 KM przy 4000 obr./min i 340 Nm dostępnych od 1750 obr./min w szczytowych wersjach, co pozwala na bardzo dobre osiągi nawet w mocno załadowanych SUV-ach. Wtrysk Common Rail, turbo VTG, zaawansowana głowica 16V i rozrząd paskowy (co 120–160 tys. km) to znaki firmowe tego silnika. Rzeczywiste osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h w okolicach 10s, zużycie paliwa 5,7–7,0 l/100 km według stylu jazdy oraz masy auta. Największe plusy: bardzo wysoka elastyczność, świetne wyciszenie (mniej dźwięków typowych dla starszych diesli), szybkie nagrzewanie i wyjątkowo płynna reakcja na gaz oraz gładkość działania z automatyczną skrzynią biegów. Użytkownicy pozytywnie wypowiadają się o trwałości rozrządu oraz sprzęgła nawet przy dynamicznym użytkowaniu. Wady to: podatność DPF na zapychanie w typowym ruchu miejskim, konieczność pilnowania jakości paliwa oraz regularnego serwisu turbo/EGR (najlepiej co 120 tys. km). Znane są sporadyczne przypadki delikatnych wycieków oleju z uszczelek pokrywy zaworowej lub przewodów smarowania turbo po przekroczeniu 150-200 tys. km. Naprawy są jednak stosunkowo tanie i łatwo dostępne. Kilku użytkowników skarży się na kosztowność świec żarowych i koła dwumasowego. Ogólnie 1.7 CRDI 141KM D4FD polecany jest do dużych rodzinnych SUV-ów, które wymagają zarówno oszczędności, jak i mocy, a ryzyko poważnych kosztów ogranicza regularna eksploatacja w trasie i dobry serwis.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.7 16V CRDI 141KM D4FD – Hyundai i40, Kia Ceed, Hyundai...