Silnik 1.7 CDTI 101KM Z17DTH to jedna z ciekawszych jednostek wysokoprężnych Opla dostępna na przełomie pierwszej oraz drugiej dekady XXI wieku. Wyposażony w system wtryskowy Common Rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii, doskonale sprawdza się zarówno w miejskim, jak i autostradowym użytkowaniu, łącząc umiarkowane spalanie (5–6 l/100km) z właściwą dynamiką. Silnik nie jest pozbawiony wad – użytkownicy wskazują, że przynajmniej raz w „życiu” jednostki może dojść do awarii łańcucha rozrządu objawiającej się hałasem i trudnościami z uruchamianiem silnika. Podatność na zapychanie układu recyrkulacji spalin (EGR), kłopoty z turbosprężarką oraz nieszczelności olejowe są częstsze po przekroczeniu 200 tys. km. Opinie użytkowników pozostają jednak z reguły dobre: za podstawowe plusy uznają niską awaryjność przy prawidłowym serwisie, akceptowalne koszty napraw, dostępność części oraz elastyczność na wszystkich biegach. Wady to słabe ogrzewanie (dyskomfort zimą), głośna praca na biegu jałowym oraz umiarkowana trwałość dmuchawy. Eksploatacja miejska skraca żywotność jednostki, dlatego warto co jakiś czas wybrać się na dłuższą trasę, aby układ DPF i EGR zostały skutecznie wypalone. Zdecydowana większość kierowców stwierdza, że 1.7 CDTI Z17DTH przy regularnej pielęgnacji i dobrej jakości paliwie jest w stanie przejechać nawet 400 tys. km bez większych napraw, co potwierdza opinię o solidności tej konstrukcji.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.7 CDTI 101KM Z17DTH – Opel Astra H, Meriva A, Combo...