Silnik 1.7 CDTI 130KM A17DTS – Opel Astra J, Meriva B, Zafira C – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 1.7 CDTI 130KM A17DTSzamyka epokę najpopularniejszych diesli Opla klasy średniej. Oparty na japońskiej konstrukcji, oferuje 130 KM, 300 Nm przy ok. 2000 obr./min, bardzo dobrą dynamikę zarówno przy wyprzedzaniu, jak i jazdach w pełni załadowanym autem. Nowoczesny common rail Bosch, zaawansowana turbina i układ wtrysku dają dodatkową elastyczność. W praktyce jest to motor długowieczny: przy dobrym serwisie osiąga 350–400 tys. km, nie wykazując poważnych awarii mechanicznych. Wady są typowe: zapychanie się DPF w ruchu miejskim, EGR do czyszczenia po 150 tys. km, koło dwumasowe wytrzymuje około 200 tys. km, czasem drobne wycieki płynu czy oleju. Plusem są niezawodność, łatwa naprawa bez demontażu silnika, szeroka dostępność części i dobra tolerancja na paliwo. Większość użytkowników podkreśla poprawę kultury pracy, lekką konstrukcję i fajną reakcję na tuning elektroniczny. Podsumowując, to ostatnia seria klasycznych diesli Opla, łącząca trwałość, oszczędność i bardzo solidne prowadzenie – wybór dla świadomych kierowców flotowych i prywatnych.