Silnik 1.7 CDTI ECOFLEX 125KM A17DTR – Opel Astra J, Meriva B, Zafira C – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 1.7 CDTI ECOFLEX 125KM A17DTRto mocniejsza odmiana serii 1.7 CDTI, wykorzystywana w Oplach Astra J, Meriva B oraz Zafira C. To czterocylindrowy, 16-zaworowy diesel (1686 cm³) o mocy 125 KM i momencie obrotowym 280 Nm w zakresie 1700–2500 obr./min, napędzany rozrządem łańcuchowym i doładowywany turbosprężarką o zmiennej geometrii. Główne zalety tego diesla to bardzo niskie zużycie paliwa (realnie 5,3–6,1 l/100 km), elastyczność i solidność jednostki głównej oraz układów turbo i wtrysku (przy regularnej wymianie oleju i filtrów). Motor odwdzięcza się długowiecznością nawet przy większych przebiegach, pod warunkiem przestrzegania interwałów serwisowych. Ceni się go także za niezawodność w autach używanych flotowo oraz przewidywalne koszty obsługi dzięki szerokiej dostępności zamienników. Wady – najsłabszym punktem jest układ DPF i EGR, który przy typowo miejskiej eksploatacji szybko wymaga interwencji (wypalania lub wymiany, koszt kilka tys. zł). Osprzęt nieco gorzej znosi duże przeciążenia, a wycieki oleju spod pokrywy zaworów, drobne problemy z układem wtryskowym czy czujnikami przepływu powietrza zdarzają się po 150–180 tys. km. W wielu opiniach użytkownicy podkreślają, że świadomy serwis sprawia, że silnik ten przebija 350 tys. km bez większych awarii. Warto regularnie kontrolować wydech, układ chłodzenia i nie przeciągać terminów serwisu.