SILNIK 2.0 16V HYBRID – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

Silnik 2.0 16V Hybrid to ogólna nazwa stosowana przez wielu producentów, najczęściej opiera się na klasycznym czterocylindrowym, 16-zaworowym motorze o pojemności 1,999cm³, którego parametry mogą się różnić w zależności od marki. Typowe wartości to moc spalinowa rzędu 143-155KM, moment obrotowy 170-188Nm, moc systemowa z jednostką elektryczną 180-200KM. Typ hybrydy najczęściej full hybrid lub mild hybrid – w pełnej hybrydzie możliwa jest jazda wyłącznie elektryczna na krótkich odcinkach, w mild hybrid wsparcie elektryczne ogranicza się do niższych obrotów i ruszania. Stosowany w licznych modelach Toyoty, Hyundaia, Hondy, Forda – np. Toyota Camry Hybrid, Honda Accord Hybrid, Ford Mondeo Hybrid, Hyundai Sonata Hybrid. Średnie realne spalanie w mieście ok. 4,5-6l/100km, w trasie ok. 5,5-7l/100km, katalogowe podawane przez producentów to 3,9-5,2l/100km. Kultura pracy jest wysoka, silniki hybrydowe cechuje cicha praca oraz płynność. Trwałość zależna od serwisowania, typowe awarie obejmują drobne wycieki, sporadyczne awarie czujników czy zużycie akumulatorów hybrydowych po wyższych przebiegach. Koszty serwisowania umiarkowane, a hybrydowe układy napędowe generalnie uznaje się za trwałe, zwłaszcza jednostki japońskie. Podatność na tuning niewielka ze względu na elektronikę i integrację układu. Montaż LPG możliwy głównie w silnikach bezpośredniego wtrysku, ale nie jest zalecany. Bardzo dobre rozwiązanie do eksploatacji miejskiej i rodzinnej oraz dla flot – oszczędność paliwa, wygoda w korkach, niska awaryjność.