Diesel 2.0 16V Multijet II 170–175 KM DPF to najdynamiczniejsza odmiana nowoczesnych diesli Fiata stosowana w sportowych lub topowych wersjach Tipo, Giulii, Ducato i Freemonta. Dzięki wyższemu stopniowi doładowania i nowemu oprogramowaniu, motor osiąga 170–175 KM oraz aż 400 Nm momentu przy 1750 obr./min. Wyposażenie obejmuje turbo VTG, układ common rail, rozbudowany SCR i aktywny filtr DPF, którego sprawność zależy silnie od stylu użytkowania. Największe zalety? Wysoka kultura pracy, praktycznie brak „turbodziury” nawet przy ruszaniu z bardzo niskich obrotów, bardzo dobre wyciszenie wnętrza i silnika w każdym zakresie prędkości oraz szybkie nagrzewanie się i równie szybkie chłodzenie. Spalanie w praktyce rzadko przekracza 6,0 l/100 km nawet w dużych, ciężkich pojazdach (np. Ducato lub SUV-ach), a w lekkich autach kompaktowych (Tipo, Giulia) spada poniżej 5,3 l/100 km. Motor zyskał uznanie za długowieczność, szybkie reakcje na gaz i tolerancję dużych obciążeń – regularne trasy autostradowe pozwalają zachować doskonałą kondycję turbo oraz DPF-u przez 250–300 tys. km. Po stronie wad trzeba wymienić typowe kwestie elektroniki (zawory, czujniki ciśnienia, czasem AdBlue i DPF po 8–10 latach), sporadyczne awarie EGR (stuki, nagar, regulacja pracy), koszty napraw układu doładowania po 200 tysiącach km. Dla użytkowników kluczową kwestią jest wymiana oleju co 12–15 tys. km (przy intensywnej eksploatacji wręcz co 10 tys. km) oraz serwisowanie turbosprężarki przy każdej wymianie rozrządu/paska i DPF. Większość raportów mechaników i opinii na forach podkreśla długowieczność jednostki przy twardym reżimie serwisowym, natomiast przypadki zaniedbań najczęściej kończą się kosztownymi naprawami układów oczyszczania spalin. Jednostka 2.0 Multijet II 170–175 KM z DPF jest polecana szczególnie tym, którzy dużo podróżują – sprawdzi się zarówno w trasie, jak i jako napęd dla SUV-ów, aut rodzinnych i firmowych, oczekujących dynamiki bez kompromisu w spalaniu.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 16V Multijet II 170–175 KM DPF – Fiat – modele: Tipo, Alfa...