Silnik 2.0 BlueHDi 150KM DW10FD to kolejny rozdział w historii wytrzymałych diesli PSA, stosowany w Peugeocie 508 oraz Citroënie C5 (i bliźniaczych modelach DS). Czterocylindrowa jednostka, 16-zaworowa, korzysta z wtrysku Common Rail, nowoczesnej turbosprężarki VTG i rozbudowanych systemów oczyszczania spalin (DPF, SCR, EGR). Oferuje 150 KM przy 3750 obr./min i 370 Nm przy 2000 obr./min, co pozwala na bardzo dobre osiągi (przyspieszenie do setki poniżej 10s, elastyczność rywalizująca z mocniejszymi dieslami 2.2). Jego charakterystyka pozwala na dynamiczną jazdę nawet z pełnym obciążeniem, niskie realne spalanie (5,0–6,0 l/100 km) oraz bardzo cichą pracę zarówno podczas startu, jak i przy wysokich prędkościach autostradowych. Użytkownicy wskazują na świetne zestrojenie z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów, odporność jednostki na jazdę miejską (o ile regularnie dochodzi do wypalania DPF) i dużą tolerancję na gorsze paliwo (wtryskiwacze Bosch bardzo odporne na drobne zabrudzenia). Najważniejsze wady dotyczą tradycyjnie problemów z DPFem (krótkie odcinki) oraz awaryjności czujników AdBlue czy termostatu. Spotykane są pojedyncze przypadki zużycia wałka rozrządu, wycieku oleju z turbiny oraz przetarcia przewodów intercoolera (zwłaszcza po 200 tys. km). Koszty napraw systemu oczyszczania spalin (SCR/DPF/EGR) oraz turbosprężarki są wyższe niż w starszych generacjach HDi, ale łatwo dostępne części zamienne i znajomość konstrukcji przez serwisy czynią to motor godnym polecenia na rynku wtórnym. Sumując – BlueHDi 150KM DW10FD to diesel dla wymagających: bardzo dynamiczny, cichy, z nowoczesną ekologią, wymagający jednak regularnych serwisów i dbałości o elektronikę.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 BLUEHDI 16V 150KM DW10FD – Peugeot 508, Citroën C5 –...