Silnik 2.0 CDTI 150KM oznaczany Z20DMH to mocniejsza odmiana znanej jednostki wysokoprężnej, która trafiła do Opla Insignii i Zafiry C. Technicznie to czterocylindrowy motor o pojemności 1956 cm³, 16-zaworowa głowica, turbo ze zmienną geometrią, wtrysk Common Rail oraz – w wersji DPF – system oczyszczania spalin spełniający nawet normy Euro 6. Uzyskuje moc 150 KM przy 4000 obr./min i aż 350 Nm momentu obrotowego już od 1750 obr./min. Największym atutem tej wersji jest świetna dynamika w trasie, wygoda podczas jazdy z pełnym obciążeniem oraz sensowne spalanie (średnio 5,9–7,3 l/100 km). Użytkownicy cenią sobie wyciszenie wnętrza, płynność pracy, odporność na przegrzewanie i bardzo dobrą adaptację zarówno do jazdy turystycznej, jak i flotowej. Najczęściej wskazywane zalety to trwałość podstawowych podzespołów przy regularnych wymianach oleju i filtrów, stosunkowo niskie koszty typowego serwisu, szeroka baza zamienników i znajomość tej jednostki w niemal każdym warsztacie. Wadą bywa awaryjność koła dwumasowego (przy dynamicznej jeździe), zapychanie DPF oraz okazjonalne wycieki płynu chłodniczego czy oleju z turbiny. Opiniowane są przypadki szybkiego zużycia uszczelki pod głowicą po przegrzaniu i konieczność obsługi zaworu EGR oraz czujników ciśnienia doładowania (głównie w autach wykorzystywanych na krótkich trasach). Wśród opinii użytkowników dominują pozytywne recenzje: przy eksploatacji „z głową”, utrzymaniu świeżych płynów i regularnej dłuższej trasie auta z tym silnikiem spokojnie wykonują bezawaryjne przebiegi powyżej 300 tys. km.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 CDTI 150KM Z20DMH – Opel Insignia, Zafira C – dane...