Silnik 2.0 CDTI 160–165KM DPF A20DTH to najmocniejsza wersja diesla Opla stosowanego w Insignii, Zafirze C oraz Astrze J przed liftingiem generacji silników. To czterocylindrowy, 16-zaworowy diesel (1956 cm³), z zaawansowaną turbosprężarką VTG oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Bosch. Generuje moc 160–165 KM przy 3750 obr./min oraz solidny moment 350 Nm dostarczany od 1750 do 2500 obr./min, co przekłada się na bardzo dobrą elastyczność niezależnie od masy pojazdu i obciążenia. Główne zalety silnika to świetna dynamika, nawet w ciężkich nadwoziach kombi czy SUV, niskie realne zużycie paliwa (średnio 6,0–7,2 l/100 km w trybie mieszanym) oraz bardzo komfortowa, dobrze wyciszona praca. Użytkownicy regularnie raportują trwałość jednostki – przy serwisie wymiany oleju co 10–12 tys. km wielu z nich uzyskuje bezproblemowo przebiegi ponad 300 tys. km. Silnik bardzo dobrze znosi dynamiczną jazdę trasową, świetnie wypada pod kątem przyspieszeń i sprawności na autostradzie. Wady odnoszą się do typowej bolączki DPF i EGR (zapychanie przy miejskim cyklu jazdy), a także obsługowych problemów z turbiną i kołem dwumasowym – szczególnie w modelach używanych agresywnie lub z nieznaną historią serwisową. Opinie serwisów wskazują na konieczność pilnowania szczelności przewodów intercoolera, chłodnicy EGR i kontrolowania układu chłodzenia. Przypadki awarii elektroniki czy sensorów są rzadkie, a większość napraw dotyczy elementów eksploatacyjnych. Całościowo to opcja dla kierowców oczekujących komfortu, mocy i przewidywalnych kosztów, gotowych przestrzegać reguł wymian serwisowych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 CDTI 160–165KM DPF A20DTH – Opel Insignia, Zafira C, Astra...