Silnik 2.0 D 8V 71KM RF1G Mazdy debiutował w pierwszej połowie lat 90. i był szeroko montowany w modelach 323 i 626, a także w Fordzie Laser oraz Mazdzie MPV (jako jeden z pierwszych diesli Mazdy w vanach). To klasyczna, ośmiozaworowa, czterocylindrowa jednostka o pojemności 1998 cm³, z wtryskiem pośrednim, bez turbo. Generuje 71KM przy 4500 obr./min oraz 126Nm przy 2500 obr./min. Jego największą zaletą jest niesamowita trwałość mechaniczna – wielu użytkowników notuje przebiegi powyżej 400 tys. km bez remontu. Silnik jest bardzo oszczędny (5,2–6,0 l/100 km), znakomicie znosi niskiej jakości paliwo, a koszty serwisu pozostają minimalne. Naprawy silnika są bardzo tanie, wszystkie części dostępne, a konstrukcja jest łatwo naprawialna przez każdego mechanika. Charakterystycznymi bolączkami są: bardzo mizerna dynamika – wyprzedzanie czy jazda pod górę wymaga cierpliwości, silnik głośno pracuje w górnych zakresach obrotów i jest wrażliwy na bardzo złą eksploatację (przeciąganie wymiany oleju, przegrzanie). Z wiekiem pojawiają się typowe wycieki spod pokrywy zaworów, uszkodzenia układu chłodzenia (awarie pompy, pękające węże) i korozja drobnych elementów osprzętu. Grzanie wnętrza zimą jest dość słabe, szczególnie w dużych modelach. Użytkownicy chwalą za „idiotoodporność”, ekonomię i prostotę – ten silnik to doskonała propozycja dla tych, którzy chcą taniego, długowiecznego auta o znikomych kosztach. Najczęściej na rynku wtórnym można jeszcze spotkać te motory w kombi Mazdy, sprawujących się jako auta na dojazdy, czy w roli auta dla początkującego kierowcy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 D 8V 71KM RF1G – Mazda 323, Mazda 626, Ford...