Silnik 2.0 DOHC MIVEC 121KM Hybrid Plug-In to jednostka czterocylindrowa o pojemności 1998ccm, zastosowana w hybrydowych modelach marki Mitsubishi, głównie w Outlanderze PHEV. Wyposażony w technologię MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control), zapewnia 16-zaworową głowicę i wielopunktowy wtrysk paliwa. Maksymalna moc silnika spalinowego to 90kW/121KM, a moment obrotowy 190Nm przy 4500obr./min, wspierany przez dwa silniki elektryczne, który łącznie zespół hybrydowy generuje do 224KM (warianty nowsze). Hybryda plug-in typu szeregowo-równoległego pozwala na jazdę wyłącznie elektryczną (do ok. 50km realnie w mieście), a napęd na cztery koła S-AWC poprawia trakcję. Średnie zużycie paliwa katalogowe wg WLTP wynosi 1.7–2.0l/100km, natomiast realnie w trasie i mieszanych warunkach spalanie rośnie do 5.5–7.5l/100km; w jeździe miejskiej, na krótkich odcinkach i korzystaniu z ładowania, silnik pozwala uzyskiwać imponująco niskie koszty eksploatacji. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, cichą pracą hybrydy, a dzięki bezstopniowej skrzyni biegów CVT oferuje płynne przyspieszenia. Trwałość jednostki jest dobra, mimo skomplikowania układu napędowego – typowe awarie to drobne problemy z elektroniką hybrydy, starzenie się pakietu baterii (przeważnie po 150,000–200,000km wymaga ona regeneracji lub wymiany), rzadziej uszczelka pod głowicą czy zużycie rozrządu. Koszty napraw są umiarkowane, natomiast poważniejsze usterki układu hybrydowego czy baterii oznaczają wyższe wydatki; serwisowanie wymaga wyspecjalizowanych warsztatów. Jednostka jest bardzo odporna na wyższe przebiegi, pod warunkiem regularnej obsługi. Silnik praktycznie nie nadaje się do LPG. Nadaje się świetnie do eksploatacji flotowej i rodzinnej – bardzo pojemny bagażnik, cicha jazda miejska, komfort na trasie. Tuning mechaniczny jest mało popularny i nieopłacalny ze względu na konstrukcję oraz wysoką integrację z systemem hybrydowym.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK 2.0 DOHC MIVEC 121KM HYBRID PLUG IN – OPINIE, AWARIE, SPALANIE,...