Silnik X20DTH 2.0 DTI ECOTEC to kolejny filar rynku diesli Opla przełomu wieków – dostępny w Vectrze B, Zafirze A oraz Astrze G, bardzo podobny do Y20DTH, ale wyróżniający się inną kalibracją osprzętu i minimalnymi różnicami w sterowaniu wtryskiem. Czterocylindrowy, ośmiozaworowy, wyposażony w turbo o stałej geometrii, dysponuje mocą 101 KM i momentem 230 Nm, co czyni go idealnym kompromisem między osiągami a spalaniem (realnie 5,8–6,8 l/100km). Do największych atutów należy bardzo długa żywotność przy regularnej wymianie oleju (przekraczające 400–500 tys. km przebiegi są standardem), wyjątkowa prostota obsługi, banalnie tanie części oraz szeroka baza zamienników. Silnik chwalony za odporność na zaniedbania, regularne starty w każdych warunkach i wytrzymałość podzespołów. Jako że jest wolny od rozbudowanej elektroniki i filtrów DPF, koszty napraw nawet po latach pozostają relatywnie niskie. Minusy? Chropowata, głośna praca na zimno, typowe wycieki z uszczelek i rur EGR, czasem awarie pompy VP44 (szczególnie wersje po liftingu). Dość kosztowne naprawy elektroniki pompy (sterownik wtrysków), a po większych przebiegach wymiana przewodów paliwowych i przewodów intercoolera. W autach eksploatowanych głównie miejskich czasami szwankuje EGR i powstaje nagar w dolocie. Silnik jednak bardzo dobrze przyjmuje wszelkiego rodzaju remonty i nawet po latach eksploatacji nie generuje nieprzewidywalnych kosztów. Dla szukających wieloletniej, przewidywalnej jazdy za niewielkie pieniądze – to jeden z najlepszych klasycznych diesli Opla.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 DTI ECOTEC 101KM X20DTH – Opel Vectra B, Zafira A,...