Silnik 2.0 Duratorq TDDI 90 KM D5BA to propozycja Forda dedykowana dla pojazdów użytkowych jak Transit Connect, Ranger czy Cargo oraz nietypowych wariantów Navigatora. To podstawowy diesel z turbo i wtryskiem rotacyjnym (VP44/VP30), żeliwnym blokiem, głowicą 8V, bez koła dwumasowego. Oferujący 90 KM i blisko 210 Nm momentu sprawia, że auta użytkowe otrzymują minimum niezbędnych osiągów, przy bardzo niskim serwisie i ogromnej wytrzymałości konstrukcyjnej. Motor uchodzi za synonim „niezniszczalności”, do momentu, aż właściciel zaniedba wymianę rozrządu lub doprowadzi do przegrzania. Główne zalety: bardzo tanie części, łatwy dostęp do napraw (każdy mechanik zna tę konstrukcję), elastyczność w średnich obrotach, odporność na kiepskie paliwo, minimalna podatność na zaawansowane awarie – nie ma tutaj DPF, dwumasy, zaawansowanego EGR. Opinie użytkowników są bardzo pozytywne — silnik uznawany za najlepszy wybór do pracy w firmach wykonujących dalekie trasy i trudne zadania transportowe. Wady typowe: głośna, szorstka praca, słabo trzymające uszczelki pokrywy zaworów i dolotów, szybkie zużycie sprzęgła przy dynamicznym starcie w pełnym obciążeniu, ewentualne awarie pompy wtryskowej po ponad 250 tys. km. Przy bardzo niskich temperaturach rozruch silnika wymaga sprawnych świec żarowych. W długowieczności ogranicza go głównie korozja nadwozia niż awarie główne jednostki! Użytkownicy polecają D5BA do samochodów użytkowanych na budowie, serwisowych, w firmach logistycznych i wszędzie tam, gdzie istotne są niskie koszty i wysoka przewidywalność pracy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 Duratorq TDDI 90 KM D5BA – Ford – modele: Transit Connect, Navigator,...