Silnik 2.0 ECOTEC DIESEL 174KM F20DVH to nowoczesna wysokoprężna jednostka stosowana w Oplach Insignia B od 2017 roku. Czterocylindrowa konstrukcja z 16-zaworową głowicą, dwoma wałkami rozrządu, bezpośrednim wtryskiem Common Rail (ciśnienie 2000 bar), filtrem DPF oraz układami SCR i AdBlue w celu spełnienia normy Euro 6d. Generuje 174KM przy 3750 obr./min i 400Nm już przy 2000 obr./min (do 450Nm w trybie overboost). Silnik posiada zaawansowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek i aktywny system chłodzenia, by poprawić efektywność spalania oraz ograniczyć emisję NOx. W codziennym użytkowaniu motor zapewnia niemal bezgłośną pracę, przyspieszenie do 100km/h w okolicach 8,7s, płynną jazdę zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Użytkownicy Insignii podkreślają znakomite osiągi i elastyczność na trasie czy autostradzie, chwalą zużycie paliwa oscylujące realnie w okolicach 5,2–6,0 l/100km nawet w dużym aucie. Plusem jest szybkie nagrzewanie się silnika, skuteczna regeneracja DPF dzięki automatycznemu trybowi serwisowemu oraz dobrze dopracowana elektronika. Do wad najczęściej wymienianych przez właścicieli należą: czasami niewielkie wycieki oleju spod pokrywy zaworów lub przewodów EGR po wysokich przebiegach (powyżej 120 tys. km), drobne problemy z czujnikami AdBlue/NOx, a także złożony układ oczyszczania spalin – niektóre usterki SCR mogą skutkować ograniczeniem mocy silnika i wymagają wizyty w ASO. Sporadycznie zgłaszane są awarie pompy wody lub przepustnicy, a w starszych egzemplarzach wycieki płynu chłodniczego. Użytkownicy cenią komfortową jazdę, wysoką kulturę pracy i oszczędność, ale podkreślają konieczność pilnowania terminów wymiany oleju (max 15 tys. km), stosowania dobrego paliwa (lepsza praca filtra DPF), a także regularnego korzystania z auta na trasie, by uniknąć szybszego zapychania DPF. Silnik cieszy się poparciem mechaników za dostępność części, łatwość wymiany rozrządu (pasek) oraz dobre zabezpieczenie termiczne. Podsumowując: jednostka F20DVH to nowoczesny diesel, który daje satysfakcję z jazdy i niskie koszty eksploatacji, ale tylko dla kierowców świadomych potrzeby regularnego, jakościowego serwisu.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 ECOTEC DIESEL 174KM F20DVH – Opel Insignia B – dane...