Silnik 2.0 HDI 16V 163 KM DW10CTED4 to najmocniejsza wersja czterocylindrowego diesla PSA z końca pierwszej dekady XXI wieku. Stosowany w Peugeocie 508, Citroënie C5 oraz innych modelach koncernu, generuje moc 163 KM przy 3750 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 340–370 Nm dostępny od 2000 obr./min. Wyróżnia się nowoczesnym osprzętem: turbosprężarką VGT, zaawansowanym common railem (ciśnienie do 2000 barów), 16-zaworową głowicą i skutecznym filtrem cząstek stałych, co zapewnia bardzo wysoką kulturę pracy oraz osiągi godne segmentu wyższego. Największe zalety: szeroka dostępność momentu już od najniższych obrotów, świetna dynamika na trasie i w mieście (możliwość bezpiecznego wyprzedzania), niskie spalanie (rzadko przekracza 6,5 l/100 km), bardzo dobra elastyczność i kultura jazdy nawet z automatyczną skrzynią. Użytkownicy chwalą także skuteczne wyciszenie, niezłą odporność na paliwo średniej jakości i cykliczne wypalanie DPF. Do wad należą: kosztowność awarii turbo i DPFu, podatność na wycieki spod przewodów osprzętu czy pokrywy zaworów po dużych przebiegach, sporadyczne usterki wtryskiwaczy Siemens, zdarzające się zapychanie intercoolera oraz uciążliwe awarie przepustnicy EGR (szczególnie w eksploatacji miejskiej). Przy długich trasach i regularnym serwisie silnik bardzo długo pozostaje bezawaryjny (350–400 tys. km), natomiast krótkie trasy w mieście skracają żywotność EGR/DPF. Opinie są pozytywne – motor docenia się za znakomitą dynamikę, wysoką trwałość głównych podzespołów, łatwą regenerację turbo oraz szeroką dostępność ekspertów od napraw w Polsce. Podsumowując to idealny wybór do większych, rodzinnych aut segmentu D jeśli kierowca nie zaniedba serwisu i świadomie eksploatuje silnik, szczególnie z myślą o żywotności osprzętu.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 HDI 16V 163KM DW10CTED4 – Peugeot 508, Citroën C5 –...