Silnik 2.0 MULTIJET II 116KM DPF to nowoczesna, ekonomiczna jednostka wysokoprężna powstała we współpracy koncernów FCA i PSA dla lekkich aut dostawczych – Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroën Jumper. Motor czterocylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 1997 cm³, ma wtrysk common rail II generacji (Bosch), turbosprężarkę o zmiennej geometrii, intercooler i filtr DPF. Osiągi: 116 KM przy 3750 obr./min, moment 290 Nm przy 1750 obr./min. Największą zaletą tej jednostki jest bardzo niskie spalanie – przy normalnej eksploatacji rzadko przekracza 7–8 l/100 km, co przy tej klasie auta jest wynikiem świetnym. Opinie kierowców podkreślają bardzo wysoką kulturę pracy (bardzo cichy i płynny bieg jałowy), dobre przyspieszenie (zwłaszcza w niewielkich ładunkach) oraz wybitną tolerancję na miejską eksploatację i przestoje. Użytkownicy cenią niskie koszty serwisu oraz długie interwały między przeglądami (15–20 tys. km, choć zalecana częstsza wymiana na flotowe przebiegi). Plusem jest też szeroka baza zamienników i części serwisowych – praktycznie wszędzie w Europie. Do największych wad należą: szybkie zużycie DPF przy bardzo krótkich dystansach i dużych przestojach (obowiązkowe dojazdy na autostradę dla regeneracji), relatywnie wysokie ceny wtryskiwaczy i spore wymagania co do jakości oleju (syntetyk klasy C3). Zdarzają się awarie świec żarowych, wycieki z chłodnicy EGR oraz nietrwałość połączeń gumowych przewodów przy dużych przebiegach powyżej 200 tys. km. Mechanicy doradzają regularne wypalanie filtra na autostradzie i używanie tylko dobrego paliwa i jakościowych filtrów. Opinie są pozytywne – użytkownicy chwalą niezłą dynamikę, wyjątkowo korzystną ekonomikę pracy i bardzo niską awaryjność przy regularnym serwisie.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 MULTIJET II 116KM DPF – Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroën...