Silnik 2.0 MZR CD 140KM DPF RF7J – Mazda 6, Mazda 5, Mazda 3, Ford Focus – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 2.0 MZR CD 140KM DPF RF7J to modernizowany diesel drugiej generacji Mazdy, montowany szeroko zwłaszcza w Mazdzie 6, 5 i 3 jak też w Fordzie Focus. Główne parametry to pojemność 1998 cm³, 16-zaworowa głowica, turbo ze zmienną geometrią, bezpośredni wtrysk common rail Bosch, moc 140 KM przy 3500–3700 obr./min i 320 Nm dostępnych od 2000 obr./min. Wersja ta – wyposażona już seryjnie w filtr DPF – zostałą dostosowana do restrykcyjnych norm emisji. Jej największe plusy to bardzo dobra elastyczność (turbo daje moment praktycznie od biegu jałowego), niskie realne spalanie (średnio 5,7–7,0 l/100 km), cicha i równa praca oraz przewidywalność serwisowa (możliwość wymiany/serwisowania bez demontażu połowy auta). Użytkownicy cenią ten motor za dynamikę, błyskawiczne osiąganie temperatury roboczej nawet w zimie oraz bezproblemową współpracę z większością manualnych i automatycznych skrzyń biegów. Wady: największe bolączki to podatność na zapychanie DPF przy jeździe miejskiej (koszt regeneracji 1000–2000 zł), drogie wtryskiwacze (awarie przy kiepskim paliwie powyżej 200 tys. km), sporadyczne wycieki oleju z przewodów turbo, drobne awarie czujników ciśnienia i różnicy ciśnień filtra. Użytkownicy narzekają na duże koszty napraw w ASO i wysokie ceny oryginalnych części Mazdy oraz konieczność wypalania DPF na trasach przy wyższej prędkości. Silnik ten jest dobrym wyborem dla osób, które często jeżdżą w trasie i są w stanie przestrzegać rygorystycznych interwałów serwisowych. Mechanikom przypadł do gustu za łatwość dostępu do układu wtryskowego i przewidywalny charakter napraw. Ogółem, 2.0 MZR CD 140KM DPF polecany jest osobom szukającym dynamicznego, ekonomicznego diesla do codziennych dojazdów i wyjazdów, z zastrzeżeniem, by pilnować serwisów i często „przepalać” układ DPF.