Silnik 2.0 MZR CD RF to cała seria wysokoprężnych motorów Mazdy stworzonych we współpracy z Fordem (i podawanych także jako Duratorq w Fordzie Mondeo III). Jednostka ta była montowana w Mazdzie 6, 5, MPV oraz w Mondeo z początku XXI wieku. Technicznie motor bazuje na bloku żeliwnym, głowicy 16-zaworowej, turbosprężarce (bez VGT w słabszych wersjach, we współpracy z intercoolerem) oraz układzie common rail. Najważniejsze parametry: moce 121, 136, 143 KM, moment obrotowy 310–340 Nm i bardzo dobra elastyczność w całym zakresie obrotów. Największym plusem tej gamy jest odporność mechaniki na niewłaściwą eksploatację – jednostka wytrzymuje nawet 400 tys. km bez remontu głównego, pod warunkiem wymiany oleju co 10–12 tys. km i stosowania dobrej jakości paliwa. Silnik jest łatwy do serwisu w większości modeli, wytrzymały na wysokie obciążenia i chwalony przez właścicieli flot oraz kierowców pokonujących długie trasy. Wady – bez zmian: główne problemy dotyczą EGR (zapychanie przy miejskim stylu jazdy), DPF w mocniejszych wersjach i (rzadkie, lecz kosztowne) awarie turbosprężarki po dużych przebiegach lub zaniedbaniu serwisowym. Użytkownicy zwracają uwagę na czasochłonność wymiany świec żarowych oraz dostęp do osprzętu pod kolektorem. Mechanicy podkreślają, że odpowiednie podejście do serwisu i unikanie przegrzewania pozwala na długoletnią eksploatację bez poważnych awarii. Podsumowując: seria silników 2.0 MZR CD RF jest jedną z najlepszych, najbardziej trwałych w gamie Mazdy i Forda – dla rozważnych użytkowników, którzy stawiają na tanie utrzymanie, duże przebiegi i tani plan serwisowy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 MZR CD RF – Mazda 6, Mazda MPV, Ford Mondeo,...