Silnik 2.0 R4 D 16V 204–218 KM N47D20 – BMW – modele: F10, F11, X3, X1 – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Najmocniejszym wariantem rodziny N47D20 jest wersja 204–218 KM, oferowana w topowych BMW serii 5 (F10, F11), X3 (F25), X1 oraz limitowanych odmianach serii 3 GT. Silnik ten korzysta z dwu-turbinowego doładowania (twin-turbo/twin-power turbo M Performance), wzmacnianych tłoków i zaawansowanych wtryskiwaczy, dzięki czemu generuje do 450 Nm momentu już przy 1500 obr/min, co daje rewelacyjne osiągi (0–100 km/h w 6,6–7,2 s) przy spalaniu niewiele wyższym niż słabsze wersje (średnio 6,3–7,2 l/100 km). Motor zapewnia duży komfort jazdy, natychmiastową reakcję na gaz, wybitną elastyczność na autostradzie oraz dobrą współpracę z napędem xDrive. Opinie użytkowników są entuzjastyczne – chwalą moc, oszczędność, świetne osiągi i relatywnie niski koszt diesla klasy „premium”. Wadą pozostaje ta sama ustalona już w poprzednich wersjach słabość – rozciągający się łańcuch rozrządu i konieczność kosztownej wymiany przy podejrzanych dźwiękach czy błędach komputerowych. Spotykane są również problemy z „poceniem się” turbiny (wycieki oleju), awarie systemu EGR, szybkie zużycie poduszki skrzyni i zbiornika AdBlue przy dłuższych przebiegach. Wersje twin-turbo narażone są też na szybsze wyeksploatowanie zarówno turbosprężarek, jak i samego układu wtryskowego (konieczna regularna wymiana filtrów oraz tankowanie tylko najwyższej klasy paliwa ON). Sytuacje niepożądane, takie jak zapchanie DPF, mogą wywoływać tryb awaryjny – grożący drogimi naprawami. Mimo to mocne N47D20 uznawane są za rewelacyjne napędy użytkowe, do sportowych i flotowych samochodów klasy wyższej, pod warunkiem doświadczonego użytkownika oraz rygorystycznego przestrzegania harmonogramów przeglądów i serwisowania.