Silnik 2.0 R4 D EQ BOOST OM654 M to najnowszy, hybrydowy diesel Mercedesa, montowany w samochodach klasy C (W205), E (W213), GLC i CLS w wersjach z systemem mild-hybrid EQ Boost. To czterocylindrowy, 16-zaworowy, aluminiowy motor z nowoczesnym systemem wtrysku common rail, dwustopniową turbosprężarką oraz zintegrowanym generatorem elektrycznym. Oferuje aż 265 KM oraz 550 Nm, osiągane przy 1600–2400 obr./min, a dodatkowe wsparcie „BOOST” zapewnia błyskawiczną reakcję na gaz oraz chwilowy przyrost mocy podczas przyspieszania. OM654 M wyróżnia się doskonałą kulturą pracy, niskim spalaniem (realnie 5,5–6,5 l/100 km w dynamicznej jeździe) oraz świetną dynamiką (0–100 km/h w ok. 5,7–6,0 s zależnie od modelu). Opinie użytkowników chwalą bardzo niską emisję, płynne działanie automatu 9G-Tronic i ciszę nawet przy wysokich prędkościach. Wśród zalet podkreśla się: innowacyjną architekturę, świetną współpracę z napędem 4MATIC, bardzo dobrą elastyczność, niskie koszty serwisu przy przebiegach do 100 tys. km, dopracowany układ oczyszczania spalin (SCR/AdBlue, DPF) oraz rewelacyjną dynamikę w całym zakresie obrotów. Wady: nieliczne, ale konstrukcja wymaga regularnej obsługi serwisowej zgodnie z zaleceniami Mercedesa – przegapienie terminu wymiany oleju lub serwisu DPF/AdBlue potrafi skutkować kosztownymi naprawami systemów oczyszczania spalin (czujniki NOx, AdBlue, filtry DPF). Po 120–180 tys. km mogą pojawić się przedwczesne zużycia układu hybrydowego (generator), kosztowna wymiana/naprawy. Część właścicieli narzeka na wysoką cenę oryginalnych części i długie terminy oczekiwania w autoryzowanych serwisach. Ogólna opinia: OM654 M to rewelacyjny silnik do nowoczesnych limuzyn i SUV-ów Mercedesa – dynamiczny, bardzo oszczędny i przyszłościowy, jeśli tylko użytkownik jest gotów na regularny, bardzo świadomy serwis nowoczesnej „elektroniki” i hybrydy.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 R4 D EQ BOOST 265KM OM654 M – Mercedes C...