Silnik 2.0 TDCi 16V 140 KM DW10C to rozwinięcie poprzedniej generacji, stosowane głównie po 2010 roku. Bazuje na układzie Common Rail Bosch, turbosprężarce o zmiennej geometrii łopatek oraz rozbudowanym systemie oczyszczania spalin (DPF, SCR w nowszych rocznikach), z rozrządem na pasku i dwumasowym kole zamachowym. Oferuje 140 KM przy 3750 obr/min i 340 Nm od 2000 obr/min. Największym plusem są poprawione osiągi – Mondeo/S-Max do setki w ok. 9,5 s – oraz bardzo niskie spalanie (nawet poniżej 5,5 l/100 km w trasie), przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy. Opinie użytkowników wskazują na wysoką kulturę pracy, szybkie rozgrzewanie, cichą pracę i stabilną eksploatację przy odpowiedzialnej obsłudze serwisowej. Wady: w tej generacji upowszechniły się awarie osprzętu DPF/SCR (problemy z czujnikami AdBlue, pompa AdBlue), sporadyczne przypadki awarii pompy wody i czujnika ciśnienia doładowania. Dla kierowców jeżdżących głównie po mieście silnik potrafi sprawiać problemy z regeneracją filtra DPF, prowadząc do trybu awaryjnego. Nieliczni narzekają na trwałość sprzęgła dwumasy i incydentalne uszkodzenia turbo przy zaniedbaniach wymiany oleju. Mechanicy wciąż polecają konstrukcję jako jedną z najlepszych w segmencie, podkreślając konieczność jazdy trasowej na dłuższych odcinkach dla zachowania trwałości.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 TDCi 16V 140 KM DW10C – Ford – modele: Mondeo, Galaxy, S‑Max,...