Najnowsza generacja silnika – 2.0 TDCi 16V 150 KM DW10FD – to jednostka zaprojektowana zgodnie z wymaganiami Euro 6 i restrykcyjnymi normami emisji. Wersja ta trafiła do Mondeo MK5, Galaxy, S-Max III oraz Transita po 2015 roku. Oparta na szesnastozaworowym, czterocylindrowym układzie, wyposażona w Common Rail czwartej generacji, turbo z VGT oraz nowoczesny system oczyszczania spalin (DPF, SCR z układem AdBlue). Osiąga 150 KM przy 3500 obr/min i maksymalny moment 370 Nm już od 1750 obr/min. Silnik oferuje wybitną elastyczność – przyspieszenie Mondeo do 100 km/h w 9,2 s, minimalne spalanie w trasie (około 5,3 l/100 km), bardzo dobrą kulturę pracy oraz ciche funkcjonowanie nawet przy wysokich prędkościach. Użytkownicy chwalą płynność jazdy, błyskawiczne nagrzewanie i komfort w trasie. Największą bolączką jest wrażliwość na jakość paliwa, regularną wymianę oleju i jazdę na krótkich odcinkach – zaniedbania powodują szybkie zapychanie DPF, awarie AdBlue oraz problemy z wtryskiwaczami (szczególnie przy dużych przebiegach miejskich). Zdarzają się także usterki zaworu EGR, incydentalnie awarie turbosprężarki i kosztowne wymiany dwumasowego koła zamachowego. Niemniej, przy dbałości o regularność i jakość obsługi, DW10FD 150 KM uchodzi za jeden z najlepszych diesli Forda epoki Euro 6 – dynamiczny, ekonomiczny, komfortowy, choć wymagający wiedzy i zaangażowania właściciela flotowego.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 TDCi 16V 150 KM DW10FD – Ford – modele: Mondeo, Galaxy, S‑Max,...