Silnik 2.0 TDCi 16V 163 KM DW10C to owoc współpracy koncernu Ford-Peugeot/Citroën (PSA), szybko zdobywający uznanie użytkowników modeli Mondeo, Galaxy, S-Max i Transit. Czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka wysokoprężna, 1997 cm³, wyposażona w układ wtrysku common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii, oferuje moc 163 KM przy 3750 obr./min i solidny moment 340 Nm od 2000 obr./min (dla automatów występuje wersja z mocą 140 KM). Silnik spełnia normy Euro 5 dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF i EGR. W praktyce motor ten cenią zarówno właściciele flot, jak i rodziny oraz kierowcy jeżdżący często w trasie. Do największych zalet należy przyzwoita dynamika nawet dla dużych vanów, bardzo niskie spalanie (średnio 6,5–7,2 l/100 km w Mondeo), świetna elastyczność i wytrzymałość mechaniczna (przebiegi rzędu 350–400 tys. km wymagają jedynie podstawowej obsługi warsztatowej). Użytkownicy podkreślają wysoki komfort podróżowania, cichą pracę oraz niezłą odporność na kiepskiej jakości paliwo. Typowe awarie to kłopoty z czujnikami DPF, sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy zaworowej oraz znane przypadki zatkania EGR – głównie w autach jeżdżących wyłącznie w mieście. Po dużych przebiegach (ponad 200 tys. km) może dojść do problemów z wtryskiwaczami oraz turbosprężarką (wycieki oleju, utrata ciśnienia). Najważniejsze dla trwałości to wymiana oleju co max 15 tys. km i regularne wypalanie DPF na trasie. Mechanicy doceniają prostotę wymiany rozrządu (napęd paskiem, interwał ok. 180 tys. km) oraz szeroką dostępność zamienników. W podsumowaniu, DW10C to diesel o bardzo korzystnym stosunku mocy do kosztu eksploatacji, który oferuje trwałość, dynamikę i ekonomię – pod warunkiem regularnego serwisowania i użytkowania nie wyłącznie w mieście.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 TDCi 16V 163 KM DW10C – Ford – modele: Mondeo, Galaxy, S‑Max,...