Silnik 2.0 TDCi BiTurbo DW10FB 210 KM reprezentuje szczyt nowoczesnej techniki Forda i PSA w segmencie diesli. Dostępny w Mondeo Mk5, Galaxy, S-Max oraz usportowionych wersjach Transita, wyposażony jest w dwie turbosprężarki (jedna niskociśnieniowa, druga wysokociśnieniowa), które zapewniają 210 KM i 450 Nm momentu już od 2000 obr./min. Wyróżnia się wybitną dynamiką (0–100 km/h w Mondeo nawet 7,9 sek.) i elastycznością podczas jazdy z pełnym obciążeniem. Zaletą jest także wysoki komfort akustyczny, szybka reakcja na gaz oraz praktycznie brak turbodziury w każdym zakresie obrotów. Spalanie przy spokojnej jeździe to 6,2–7,2 l/100 km, co jak na osiągi i masę pojazdów jest wynikiem bardzo dobrym. Silnik cieszy się znakomitą opinią użytkowników – przy regularnym serwisie znosi długie przebiegi bez poważnych awarii (niektórzy deklarują nawet 400 tys. km!). Do wad należy zaliczyć wysokie koszty napraw osprzętu turbosprężarek oraz awaryjność czujników NOx i systemu AdBlue. Regeneracja lub wymiana DPF po ok. 200–250 tys. km jest kosztowna. Unikać należy tanich zamienników płynu AdBlue i oleju oraz stosować tylko autoryzowane serwisy przy poważnych awariach. Opinii mechaników: jednostka dla osób lubiących dynamiczną jazdę i gotowych inwestować w regularny serwis. Całościowo – świetny wybór w autach użytkowanych często na trasie, z bardzo dobrymi osiągami i komfortem na europejskim poziomie.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 TDCi 16V 210 KM BiTurbo DW10FB – Ford – modele: Mondeo, Galaxy,...