Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM EA288 to specjalna wersja diesla z rodziny EA288, rozwijająca moc 163 KM i moment 350 Nm przy 1750–2500 obr./min, wykorzystywana głównie w wyższych wersjach Passata B8 i Skody Superb III. Wyróżnikiem tej jednostki jest optymalne połączenie dynamiki z bardzo niskim spalaniem (cykl mieszany 4,7–5,6 l/100km przy minimum kompromisów użytkowych). Motor dysponuje pełną elektroniką nowej generacji: ciśnieniowy common rail, turbo VGT, filtr DPF, SCR, rozbudowana diagnostyka (OBD2). Użytkownicy chwalą szybkie nagrzewanie, bardzo dobrą reakcję na gaz z każdej prędkości, przewidywalność obsługi oraz wybitną elastyczność przy wyprzedzaniu w trasie. Główne zalety to odporność na przeciążenia, wielki zapas mocy do jazdy z dużym obciążeniem oraz relatywnie mała liczba usterek napędu głównego. Wady, jakie pojawiają się w opiniach kierowców: relatywnie wysoka cena części oryginalnych, szybkie zużycie osprzętu przy zaniedbaniach wymiany płynów (czujniki, AdBlue, EGR), typowa podatność DPF przy miejskiej eksploatacji, a także sporadyczne wycieki płynu chłodniczego z pompy wody i intercoolera po większym przebiegu. Mechanicy przestrzegają przed niską tolerancją układu oczyszczania na ciągłą jazdę miejską i przestarzałe procedury wymiany oleju (zalecają skrócić interwał do 12 tys. km). To jeden z najbardziej udanych diesli pod względem kompromisu osiągi/ekonomia dla osób szukających „lepszego” TDI po Golfie VII i Passacie B8.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM EA288 – Volkswagen Passat B8, Skoda...