Silnik 2.0 XDI 16V D20DT to wysokoprężna jednostka koncernu SsangYong, znana również jako „Mercedes diesel” (z licencją układu sprzed NGT Mercedesa), instalowana w Rextonie, Kyronie czy Actyonie w wariantach o mocy od 141 do 155 KM. Czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik ze wtryskiem Bosch common rail, turbo VTG i solidnym wyważeniem. Zalety: bardzo duża wytrzymałość mechaniki (przebiegi 400 tys. km i więcej nie są rzadkością), doskonałe znoszenie pracy na tanim paliwie (byle regularnie wymieniać filtry), bardzo odporna konstrukcja wału i tłoków oraz łatwość regeneracji wtryskiwaczy. Użytkownicy podkreślają również niskie koszty typowych napraw oraz korzystną cenę zamienników (spora dostępność części przez powiązania z technologią Mercedesa). Najczęstsze wady to hałas typowy dla diesli starej szkoły, drobne wycieki oleju spod uszczelek, sporadyczne pęknięcia plastikowych przewodów intercoolera oraz okazjonalne awarie turbo po dużych przebiegach. Auto na tym silniku nie jest demonem dynamiki (szczególnie w ciężkich SUV-ach), a przyśpieszanie wymaga cierpliwości. Utrudniony, toporny rozruch w mrozy (słabe świece żarowe) oraz nieco przestarzała elektronika (błędy sterowania, usterki czujników) zdarzają się po latach. Opinie użytkowników są pozytywne: to diesel typu „wołek roboczy” na lata, lecz wymaga dbałości o czystość układu wtryskowego i regularnego serwisu. Jeśli szukasz prostej wytrzymałości i lubisz naprawiać auto samodzielnie, D20DT to bardzo racjonalny wybór.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.0 XDI 16V 141–155KM D20DT – SsangYong Rexton, Kyron, Actyon –...