Silnik 2.0I TD 105KM 20T2N – Rover 200, Rover 400, Honda Civic, Honda Accord – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 2.0I TD 105KM z oznaczeniem 20T2N to klasyczny przedstawiciel brytyjskich diesli stosowanych w Roverze serii 200/400 oraz bliźniaczych konstrukcjach Hondy – Civic i Accord z lat 90. Konstrukcja opiera się na 4-cylindrowym rzędowym bloku z żeliwa, głowica 8-zaworowa, turbo ze stałą geometrią, mechaniczny wtrysk Lucasa lub Boscha. Motor generuje 105KM przy 4800 obr./min i moment 210 Nm przy 2000 obr./min. Największym atutem jest wytrzymałość na zaniedbania, tania obsługa oraz odporność na gorszą jakość paliwa. Użytkownicy chwalą to, że silnik spokojnie przejeżdża ponad 300–350 tys. km, naprawy są proste, a większość serwisów obsługuje go bez problemu. Motor jest bardzo oszczędny (średnio 4,8–6 l/100km), uruchamia się bez problemu nawet po dużych przestojach. Do wad należy dość niska kultura pracy (głośny klekot na zimno, spore drgania, powoli nagrzewa się zimą), a także przeciętna dynamika (do 100 km/h auto przyspiesza powyżej 13s). Zdarzają się wycieki spod uszczelki głowicy, szczególnie w zaniedbanych egzemplarzach, awarie pompy wtryskowej i pęknięcia obudów turbo po długotrwałej jeździe na wysokich obrotach. Użytkownicy wskazują też na zużywanie się gumowych przewodów, rezonans pod obciążeniem oraz konieczność częstej wymiany świec żarowych. W ostatecznym rozrachunku to bardzo praktyczny diesel, tani w eksploatacji, polecany na dojazdy i do flot, o ile priorytetem nie są osiągi czy wyrafinowana kultura pracy.