Silnik 2.1 DT J8S o mocy 88KM reprezentuje turbodoładowaną wersję słynnej francuskiej jednostki stosowanej w Renault Espace I/II oraz Masterze i Trafficu. Podstawą konstrukcji nadal pozostaje 8-zaworowy żeliwny blok, pośredni wtrysk i bardzo proste rozwiązania mechaniczne. Turbo dodaje ok. 16KM i wyraźnie poprawia moment (170Nm przy 2250obr./min), co w lżejszych Espace pozwala już na przyzwoitą elastyczność w trasie. Największe zalety: ogromna trwałość bloku i głowicy przy sensownym serwisie (olej, filtry, rozrząd na czas), przyspieszenie nieporównywalnie lepsze niż wolnossących J8S oraz bardzo niskie realne spalanie (6,2–7,0l/100km przy rodzinnej jeździe). Silnik świetnie znosi długie dystanse, trudne warunki pracy, przewożenie cięższych ładunków i jazdę na gorszych paliwach. Mechanicy chwalą możliwość szybkich napraw turbo, prostotę rozrządu, szeroką dostępność części i odporność na błędy serwisowe. Wady? Głośność pracy, kiepskie nagrzewanie wnętrza, podatność na zaparowywanie pompy wtryskowej po latach oraz powolne przyspieszanie powyżej 110km/h. Po przebiegach 350–400 tys. km zdarzają się przedmuchy pod głowicą, wycieki z turbo. Zaletą pozostaje uznana przez kolejne dekady legenda trwałości i łatwość rekonfiguracji tej jednostki nawet w cięższych pojazdach dostawczych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.1 DT 88KM J8S – Renault Espace, Master – dane techniczne,...