Silnik 2.1 R4 CDI 16V OM651 RED to oznaczenie i generacja jednostki OM651 z modyfikacjami nastawionymi na ekologiczność i spełnienie najnowszych norm emisji (Euro 6d), spotykany w Mercedesach C (W204), E (W212), GLK oraz Sprinterach. Największą nowością w OM651 RED są: zaawansowany system SCR (AdBlue), udoskonalony filtr DPF, nowy typ wtryskiwaczy piezoelektrycznych oraz jeszcze bardziej wydajna turbosprężarka. Silnik spotykany jest w przedziale mocy 136–204 KM, a topowe wersje BiTurbo sięgają 500 Nm. Główne zalety tej jednostki to jeszcze cichsza, bardziej aksamitna praca, natychmiastowa reakcja na gaz (praktycznie brak „dziury” turbo), znakomita elastyczność nawet w dużych SUV-ach i vanach oraz bardzo dobre osiągi (np. przyspieszenie 0–100 km/h w GLC 220d ok. 7,6 s). Opinie użytkowników są bardzo pochlebne – wskazują na trwałość ponad 250–300 tys. km bez poważnych napraw, niskie zużycie paliwa (ok. 5,2–6,5 l/100 km), znacznie usprawnione układy wydechowe (rzadziej zapycha się DPF) i odporność jednostki na gorsze paliwo. Do wad OM651 RED zaliczają się: kosztowne awarie systemu AdBlue (np. zakamienione pompy, czujniki NOx i wycieki), sporadyczne rozciąganie się łańcucha rozrządu (przeważnie powyżej 200 tys. km), drobne wycieki spod pokrywy zaworowej oraz bardzo wrażliwe wtryskiwacze (przy złym paliwie bywa konieczna kosztowna regeneracja). Mechanicy zaznaczają też, że koszty napraw układu DPF/SCR mogą być znaczne po większych przebiegach i wszystko zależy od systematycznego serwisu. OM651 RED to silnik rekomendowany szczególnie osobom pokonującym regularnie dłuższe trasy, dbającym o jakość serwisu – zaawansowana technologia wyraźnie podniosła komfort jazdy i znacznie obniżyła koszty eksploatacji na tle konkurencji w segmencie premium.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.1 R4 CDI 16V OM651 RED – Mercedes C W204, E...