Silnik 2.2 Duratorq TDCi 101–110 KM to motor wykorzystywany zarówno w autach osobowych (Mondeo Mk3), jak i dostawczych (Transit). 16-zaworowy Diesel, z turbo o zmiennej geometrii (najczęściej w wersji 110 KM), Common Rail Delphi drugiej generacji, zapewnia moc 101–110 KM przy 3500 obr./min i moment do 295–320 Nm w szerokim paśmie od ok. 1700 obr./min. Zaletą tej odmiany jest bardzo szeroka dostępność części, przewidywalna awaryjność podzespołów (koło dwumasowe montowane w wersjach osobowych, turbo bardziej narażone w autach dostawczych), a także przewidywalność napraw serwisowych. Spalanie – nawet przy dużym obciążeniu auta – rzadko przekracza 8 l/100 km, a przy spokojnej jeździe w Mondeo możliwe jest osiągnięcie wyniku poniżej 6,5 l/100 km. Najczęstsze zalety to tania eksploatacja, dobra elastyczność, odporność na przegrzewanie oraz gotowość do długodystansowej pracy. Do wad należy zaliczyć wyeksploatowanie wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia przy bardzo dużych przebiegach (częsta awaria powyżej 200 tys. km), podatność na zapychanie EGR oraz spotykane wycieki z przewodów chłodzenia/intercoolera. Wersje z DPF są bardzo wrażliwe na częste, krótkie trasy – zapychanie filtra generuje dodatkowe koszty. Silnik czasem cierpi na przedwczesne zużycie pasków rozrządu i uszczelki wału. Po stronie serwisowej – mechanicy chwalą go za łatwość wymiany osprzętu, szeroką dostępność warsztatów i prostą diagnostykę. Ogółem to jednostka sprawdzona, polecana do flot i osób pokonujących duże dystanse: tania w obsłudze pod warunkiem regularnego serwisu i dbałości o olej oraz filtry.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 DURATORQ TDCI 101–110KM – Ford Transit, Mondeo Mk3 – dane...