Wersja 2.2 Duratorq TDCi o mocy 85 KM była bazową konfiguracją diesla dla modeli Ford Transit i Tourneo początku XXI wieku, skierowaną głównie do klientów oczekujących niskich kosztów zakupu, ekonomii i łatwości napraw. Motor ten ma prostą, czterocylindrową konstrukcję z układem wtryskowym Common Rail, stale sterowaną turbosprężarkę, 8-zaworową głowicę i typowy dla segmentu użytkowego pasek rozrządu. Osiągi są umiarkowane: 85 KM i 225–250 Nm (w zależności od wersji i modelu), co wystarcza do spokojnej jazdy lokalnej i lekkich przewozów, ale nie do tras z ciężkim ładunkiem. Zalety silnika to przede wszystkim bardzo niskie spalanie (6,3–7,4 l/100 km, miasto do 8 l), banalna i tania obsługa (każdy warsztat zna ten motor), łatwość napraw i dostępność tanich części. Użytkownicy chwalą dobrą akceptację gorszego paliwa, przewidywalność pracy, długie przebiegi rzędu 400 tys. km bez remontu (przy wymianie oleju co 10 tys. km i podstawowym serwisie). Największe wady – brak dynamiki (auta ciężko ruszają załadowane), częste wycieki oleju, tendencja do zapychania się EGR i dość rychłe zużycie sprzęgła i elementów turbo przy bardzo intensywnym użytkowaniu. Typowe są drobne nieszczelności wysłużonych egzemplarzy oraz wycieki z napędu rozrządu. Dla wielu firm jest to „wozek roboczy”, który służy przez lata bez kosztownych napraw – akceptując specyficzną, szorstką kulturę pracy i bardzo ograniczone osiągi. To diesel do spokojnej, taniej jazdy na codziennych trasach, który nie boi się ani „polskiej ropy”, ani prowizorycznego serwisu.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 DURATORQ TDCI 85KM – Ford Transit, Tourneo – dane techniczne,...