Silnik 2.2 HDI 170KM DW12BTED4 to flagowa propozycja PSA dla osób szukających sportowej dynamiki i komfortu podróżowania połączonego z ekonomią diesla. Czterocylindrowy motor, 16 zaworów, turbo VTG, rozrząd paskowy, wtrysk Common Rail III generacji, filtry cząstek stałych, EGR i pełny pakiet systemów oczyszczania spalin (AdBlue/scr). Parametry: 170 KM, 370 Nm już od 2000 obr./min, przyspieszenie typowo poniżej 8,7 s do setki w kombi klasy D. Silnik ten jest bardzo wysoko oceniany za bezproblemowe przyspieszanie, fenomenalną elastyczność w górnym zakresie obrotów oraz bardzo cichą i stabilną pracę nawet na biegu jałowym. Wielu użytkowników podkreśla satysfakcjonujące wyniki spalania (średnio 6,0–7,1 l/100 km w modelach 508/C5), rewelacyjną kulturę pracy oraz znakomitą trwałość sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego (przy serwisowaniu poza ASO bardzo tanie zamienniki). Typowe wady tej wersji to awarie osprzętu AdBlue i DPF przy jeździe miejskiej, drobne przecieki pod pokrywą zaworów i układem turbo przy przebiegach powyżej 200 tys. km oraz delikatność elektroniki sterującej silnikiem. Mechanicy sugerują regularne czyszczenie układu dolotowego i dbanie o jakość paliwa. Generalna opinia rynku wtórnego i użytkowników: to silnik dla wymagających, świetna alternatywa dla benzynowych 2.0 turbo i jedna z najbardziej udanych jednostek PSA pod względem komfortu i dynamiki, o ile jego eksploatacja odbywa się głównie w trasie i przy regularnym serwisie osprzętu.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 HDI 170KM DW12BTED4 – Peugeot 508, Citroën C5 – dane...