Najmocniejsza wersja serii i-DTEC – 2.2 N22B2 o mocy 180 KM–zadebiutowała początkowo w Accordzie Type S, następnie trafiła do CR-V oraz wybranych modeli Civic i HR-V. To dalej czterocylindrowa, szesnastozaworowa jednostka z turbo VTG, Common Rail drugiej generacji (ciśnienie do 1800 bar), DPF oraz zaawansowaną elektroniką sterującą. Moc 180 KM osiągana jest przy 4000 obr/min, a potężne 380 Nm momentu dostępne jest już od 2000 obr/min, co pozwala na sprint do setki w ok. 8,5 s nawet w większym SUV-ie. Użytkownicy i testerzy chwalą tę jednostkę za kapitalną elastyczność, „benzynową” dynamikę, świetną współpracę z manualem i automatem oraz bardzo cichą pracę na trasie. Spalanie jest umiarkowane – Accord/CR-V bez trudu mieści się w 6,2–7,0 l/100 km mimo znakomitych osiągów. Kluczowe zalety: rewelacyjny zapas mocy, znakomite przyspieszenie, stabilność pracy na wysokich przebiegach (dobrze znosi nawet 350 tys. km bez remontu głównego), bardzo efektywna regeneracja DPF (przy trasowych przebiegach), dobra odporność na słabsze paliwo. Największe wady to standardowe dla tych jednostek zapychanie EGR i dolotu przy miejskich jazdach, sporadyczna awaryjność pomp wysokiego ciśnienia (szczególnie przy kiepskim paliwie), wycieki spod pokrywy zaworów oraz kosztowne naprawy układu turbo po dużych przebiegach. Uwagi serwisowe dotyczą również regularnych wymian oleju (co max 12 tys. km) oraz monitorowania filtra DPF, zwłaszcza w autach użytkowanych głównie w mieście. Społeczność właścicieli Hondy ocenia N22B2 jako „mistrza kompromisu”: dynamiczny, stosunkowo cichy, fenomenalny do jazdy autostradowej – szczególnie ceniony w Accordzie Type S za świetne prowadzenie i intensywną reakcję na gaz.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 i‑DTEC 180 KM N22B2 – Honda – modele: Accord, CR‑V, HR‑V, Civic...