Silnik 2.2 MZR CD 150KM R2AA – Mazda 6, Mazda CX-7, Mazda 5, Mazda 3 – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 2.2 MZR CD 150 KM R2AA stanowi rozwinięcie konstrukcji Mazdy, dedykowanej modelom 6, CX-7, 5 i 3. Czterocylindrowy turbodiesel z 16-zaworową głowicą, wtryskiem Denso i turbo VTG podnosi moc do 150 KM (przy 3500 obr./min), a moment nawet do 360 Nm dostępnych od 1800 obr./min. Zaletą tej wersji jest świetna dynamika (Mazda 6 0–100 km/h ok. 9,3 s), szeroki wachlarz osiągów i lepsza elastyczność nawet przy wysokim załadunku auta. Silnik słynie z niezłej tolerancji na wysokie przebiegi (przy wymianach oleju co max 10 tys. km wytrzymuje 350–400 tys. km), dobrej odporności na awarie wtryskiwaczy Denso oraz korzystnej współpracy z automatami. Użytkownicy chwalą motor za ekonomię (5,6–7,0 l/100 km), niską podatność na nagar przy trasowym użytkowaniu i trwałość sprzęgła. Wady obejmują podatność na zapychanie DPF i EGR (w mieście), awarie czujników ciśnienia i powiązane z tym sporadyczne spadki mocy, wycieki z pompy wody oraz koszty złożonych napraw układu rozrządu (pasek i napinacze). Po dużych przebiegach typowe są również wycieki oleju spod pokrywy zaworowej i nieszczelności przewodów turbo/intercoolera. Największym mankamentem (w porównaniu do konkurencji) pozostaje koszt wymiany osprzętu – oryginalne części Mazdy są drogie, choć szeroko dostępne zamienniki pozwalają ograniczać wydatki. Mechanicy rekomendują ten silnik fanom dynamicznej jazdy – najlepiej radzi sobie w dużej Mazdzie 6 i CX-7, oferując kompromis między osiągami, ekonomiką i przewidywalnością napraw.