Mocniejsza odmiana – 2.2 MZR CD 185KM R2AA – to diesel dedykowany do sportowych i rodzinnych wersji Mazdy CX-7, Mazdy 6, Mazdy 5 oraz Forda Mondeo. To topowa wersja czterocylindrowej rodziny R2AA, oferująca 185 KM i aż 420 Nm momentu dostępnego w bardzo szerokim zakresie (1800–3500 obr/min). Dzięki tej mocy auta z tym silnikiem zapewniają wyjątkową dynamikę, przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 8,3–8,8 s i nadal umiarkowane spalanie – 7,0–8,2 l/100 km przy dynamicznej jeździe. Zalety tej wersji: wybitna elastyczność, świetna współpraca z automatem, duża odporność termiczna, szybkie nagrzewanie. W praktyce bardzo łatwe wyprzedzanie, komfort akustyczny i przyjemność z jazdy zostały niezmienione względem słabszych wersji. Użytkownicy cenią za dynamikę i wytrzymałość mechaniki przy ostrożnej eksploatacji. Wady? Przede wszystkim bardzo szybkie zapychanie DPF (największe ryzyko przy jeździe miejskiej, szczególnie zimą, z niedogrzanym silnikiem), kosztowne wymiany podzespołów (wtryski, EGR, turbo, świece), a także większa wrażliwość na jakość oleju i paliwa – zaniedbania mogą oznaczać kosztowny remont. Pojawiają się wycieki spod pokrywy zaworowej, awarie czujników ciśnienia i uszczelki kolektora ssącego, a czasami pęknięcia na turbosprężarce przy bardzo wysokich przebiegach lub tuningach mocy. Opinie są jednak przeważająco pozytywne – jednostka uchodzi za przewidywalną, dynamiczną i bardzo satysfakcjonującą, o ile użytkownik jest świadomy, że ten silnik nie wybacza zaniedbań i wymaga cyklicznych tras dla trwałości układów oczyszczania spalin.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.2 MZR CD 185KM R2AA – Mazda CX-7, Mazda 6, Mazda...