Silnik 2.4 D-4D 2GD-FTV Toyoty to nowoczesna, czterocylindrowa jednostka wysokoprężna stosowana w Hiluxie i Fortunerze od 2016 roku. Dysponuje 1 393 cm³ objętości, 16-zaworową głowicą, turbosprężarką o zmiennej geometrii, intercoolerem oraz wtryskiem common rail generacji Denso (ciśnienie do 2500 barów). Oferuje 150 KM przy 3400 obr./min i moment aż 400 Nm już od 1600 obr./min. Zaletą tego motoru jest rekordowo niskie spalanie jak na gabaryty – w realnych warunkach 7,2–8,6 l/100 km z napędem 4×4. Użytkownicy doceniają elastyczność, bezproblemowy start nawet w ekstremalnych warunkach (Afryka, Australia, Skandynawia), dużą trwałość głównych elementów i łatwą dostępność zamienników. Najważniejsze atuty to odporność na kiepskie paliwo, prosta naprawa (śruby dostępne „na oko”), bezproblemowa obsługa przez każdego mechanika i bardzo długie interwały wymian podzespołów eksploatacyjnych przy trasowej eksploatacji. Wady: w starszych egzemplarzach typowe wycieki spod pokrywy zaworów, czasami wydłużony rozruch na mrozie przy tanich świecach żarowych, sporadyczne awarie (głównie przy dużych przebiegach) pompy wtryskowej i przewodów chłodzących. Silnik źle znosi zaniedbane lub bardzo mocno wyeksploatowane układy EGR/DPF (jazda wyłącznie w mieście), co może prowadzić do częstszych wypaleń i kosztownych napraw przy wyjątkowo niefrasobliwej obsłudze. Mechanicy i użytkownicy podkreślają: jeśli trzyma się reżimu serwisowego, wymienia olej i pilnuje jakości paliwa, silnik przekracza 500 tys. km bez poważniejszych wydatków.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.4 D-4D 150KM 2GD-FTV – Toyota Hilux, Fortuner – dane techniczne,...